Ubuntu 9.10 Güzellikler ve Sıkıntılar

Bilgisayarımda 4 dağıtım kurulu; Ubuntu, Linux Mint, Pardus ve Sabayon. Dün bunların arasına 2. bir Ubuntu daha geldi. Linux serüverine başladım başlayalı dağıtımların beta sürümlerini kullanmayı alışkanlık haline getirdim. Ancak 9.10′u bir türlü deneme şansım olmamıştı ( Bunda yeni dağıtımları deneme işine verdiğim hız da etkili ) 8.10′un bana hiç bir şekilde sorun çıkarmaması, oldukça kararlı çalışması vs. onu bir türlü bırakamama sebep oldu. Hatta onun ergonomisine o kadar alışmışımki 9.04′ü sadece ve sadece 1 ya da 2 saat kullandım. Yeri belliydi ve bir daha kullanılmamak üzere .iso cd’si çantanın derinliklerine yollandı. 9.04′deki bu sevimsiz maceradan sonra 9.10′u kurarken aklımda sürekli “ama”lar gezindi durdu. Sonuç mu? Bence bu olmuş. Öncelikle belirtmek gerekirki Ubuntu’nun amaçlarından birisi “son kullanıcıyı tavlamak” . Nedir son kullanıcıyı tavlamak? Günlük sıradan işlerin en kolay yoldan, en sorunsuz şekilde yapılması. 9.10′u güzel yapan küçük işler nedir?

Linux işletim sistemlerini kullanmaya başlayalı sürekli çevremdekilere aşılamaya çalıştım. Önceleri o kadar ısrarcı davranıyordumki kurmaya meyilli insanları bile “lanet olsun kurmuyorum” diyecek kıvama getiriyordum. Yine de başarılı olduğumu söyleye bilirim. Çok insanı Ubuntu, Pardus, Mandriva ve Mint gibi dağıtımlarla tanıştırdım. Çoğunlukla benim de kullanmamın etkisiyle Ubuntu’yu tercih ettiler. Bunları neden söylüyorum. Genel sıkıntılardan birisi Gparted kullanmak zorunluluğuydu. Basit bir işlem olan Usb bellekleri biçimlendirme işini Windows’da sağ tıkla > biçimlendir olarak bilen son kullanıcı için her biçimlendirme de Gparted’ı açmak oldukça anlamsız. İşte bu sıkıntıyı 9.10′la birlikte Ubuntu gidermiş. Sağ tılla > Biçimlendir! Oldukça da başarılı olmuş. Firefox tam anlamıyla muazzam çalışıyor. Kronikleşmiş sorunu olan sayfaları kaydırırken saçmala olayına 2 günlük kullanımımda hiç raslamadım.

Bahsedeceğim 2. güzellik ise PyRoon. Windows kullanırken çok önceleri kullanmıştım ( Ya da kullandığım programı PyRoon sanıyorum ). Oldukça hoşuma gitmişti. 9.10′la beraber depolara girmiş. Küçük bir tanıtımını/incelemesini pazartesi ya da salı günü teknovole de bulabilirsiniz.

9.10′da yaşadığım en büyük sıkıntı ise şifre pencesinde satırın şeçili olmaması. Evet böyle yazınca ben de anlamadım (: Örneğin; Synaptik’i açtığınızda ya da root olmanız gerektiğinde şifre paneli karşınıza çıkar. Şifreyi yazdığınız satır eskiden seçili olurdu. Hiç bir şeyle uğraşmadan şifrenizi yazar, onaylardınız. 9.10 da benim gördüğüm kadarıyla işler böyle yürümüyor. İllaki satıra farenizle gelip bır tık yapmanız, olmadı Tap tuşuyla geçmeniz gerek.


Bol Linux dolu günler . . .
Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder