Bir Dizüstü Çantasından Neler İstenir?

Öncelikle belirtmem gerekirki böyle bir yazı yazacağım aklıma gelmezdi. Dizüstü bilgisayarımı pek fazla yanımda gezdirmediğimden sıradan basit bir dizüstü çantası yeterli geliyordu. Ancak rafta tek kalan bu çantayı görünce hiç düşünmeden aldım. Eee inceleyip size tanıtması kaldı (: Çantanın markası Digitex. Daha önce pek ilgi alanım olmadığından hangi marka iyidir kötüdür muhasebesini yapmam imkansız. Ancak Google amca sağolsun markanın diğer ürünlerine de gözattım. Fena ürünleri yok. Taktir ettiğim tarafı ise şişme fiyatlarla kazık-lama olayına girmemeleri.

İşin süpriz tarafı alırken sadece kalitesine ve dikişlerine dikkat ettim. İnce düşünülmüş ayrıntıları eve gelince fark ettim. Çokta hoş oldu. Tasarımı sadece görsellik olan ama işlevselliği kenara atan 100 TL üzerindeki çantalardan farkı ayrıntılarında.




Çantanın rengi fotoğrafta gördüğünüz üzere haki. Kumaşı ve işçiliği çok kaliteli. Fermuarlarını bir iki kere açıp kapatınca onlarında kalitesi ortaya çıkıyor. Sürekli çanta kullanan biri olarak en çok askının çantayla birleştiği tokaların sağlamlığına bakarım. Digitex burada da beni tavladı.


Bahsettiğim ayrıntılar burada devreye girmeye başlıyor. Omuzdan aslılarının yanında iç ceplerin içine saklanmış elde taşımak için küçük askılarıda mevcut. İsterseniz saklayabilir, İsterseniz dışarıda tutabilirsiniz.


Oldukça kullanışlı gözleri var. “Hadi çok göz yapalım belki işe yarar” mantığının dışında kullanımı kolaylaştıran tasarımı son derece başarılı. Çantanın iki ana gözü bulunuyor. Her ikisi de bilgisayar taşımaya uygun ve korumalı. Yani 2 Dizüstünü aynı çantada taşıma şansınız var.


Ayrıntıların devreye girdiği bir diğer noktada burası. Ana gözlerden birinde ekstra bir iç göz daha var. İsterseniz çıkarabiliyorsunuz. Ne için olduğunu biraz tartıştık ama ortak bir fikirde buluşamadık (: Bu korumalı ekstra göze standart 15.4 ekran dizüstüler çoğunlukla sığmıyor. Tahminimce daha küçük ekranlı bilgisayarlar veya netbookların daha sağlam yerleşmeleri için bir alternatif. Fonksiyonel aparat dersek yanlış olmaz.


İşte eve gelince “yuh artık” dediğim özelliklerinden birisi. Evet bu omuzdan askılı klasik kullanımlı gözüken çantayı ayrıca sırt çantası olarakta kullanabiliyorsunuz. Ne kadar hoş değil mi? (: Arkadaki gözünden sırtınızda taşımanız için fazladan 2 askı daha çıkıyor (:

Artıları/Eksileri:

Yukarıda da belirttiğim gibi işçilik ve malzeme kaliteli. Tasarımı yapılırken ince ince düşünülmüş ve kullanabilirlik ön plana çıkarılmış. Görünüşü ve rengi bana göre şık. Hem sırt çantası olarak hem de omuza takılarak kullanılabilmesi büyük bir artı. 2 ana gözü var ve ikiside kullanışlı. Askıların hepsinde omuzunu koruyan yumuşak parçalar kullanılmış.
İşte her güzelin bir kusuru var lafı burada devreye giriyor. Ben Trabzon’da yaşıyorum. Trabzon için şöyle bir söz vardır: ” Trabzonda haftada 2 kere yağmur yağar. Biri 3 gün diğeri 4 gün sürer (: Kanvas kumaş olduğundan suyla arası çok iyi değil. Fakat bu sizi korkutmasın suya karşı direnci az değil ( Sırf bunu yazabilmek için riske girdim ve denedim :) ). Zaten içinde bir de yağmurlukla geliyor.

Ee bu kadar yazdık peki fiyatı nedir? Ben 39 TL’ye aldım. Arkasında ufak bir özrü vardı. Sanırım ondan bu kadar ucuza alabildim. Piyasadaki ortalama fiyatı 75 TL.

Su geçirmese hiç düşünmeden notunu 5 verirdim ama biraz kırmak gerek.



Teknovole
Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder